2015. október 31., szombat

69. Bíborhegy

Haliho, drágák!
Csütörtökön Évussal csajos napot tartottunk: moziztunk, trécseltünk, boltról boltra jártunk.
A pár napja kilinkelt előzetes a Bíborhegy volt, nos, ezt a filmet néztük meg. Rövid - vagy kevésbé rövid-, beszámolót hoztam nektek.:)

Izgulva ültem be a filmre, mert az előzetes alapján sokat vártam, és picit féltem, hogy csalódni fogok. DE! Szerencsére nem így lett.:)

A film alaptörténete jó volt, a díszletek, a kúria csodálatosak voltak. Igaz, hogy a ház omladozott, a szél átsüvített rajta, de ennek ellenére engem teljesen lenyűgözött. Mindig is imádtam a kosztümös, régebbi időben játszódó filmeket, amik vagy kastélyban, vagy valami régi épületben játszódnak - gyengéim a régi épületek, várak, kastélyok. Úgyhogy teljesen magamba ittam a kúria látványát. :)

A főszereplő a szőke csajszi lett volna, bár - pont ezt beszéltük Évussal - nem igazán derült ki, hogy kinek is a szemszögéből látjuk a filmet, ugyanis sok olyan jelenet volt, amit nem a főhősnő szemszögéből láthattunk. Ez igazából elég sok részletet elárult, ami lehetővé tette, hogy a film közepe felé szinte az egész történet kirajzolódjon a szemünk előtt - legalábbis az én szemem előtt minden világossá vált.

Sajnáltam, hogy a csaj nagyon hamar, erőfeszítések nélkül jött rá a titokra, hogy az események túl hamar törtek a tetőpontjukra, nem volt olyan előkészítés, ami még izgalmasabbá, hátborzongatóbbá tette volna az események kibontakozását.
Edith ráadásul olyan semmilyen volt - lehet bennem van a hiba, de nekem annyira nem jöttek át tőle az érzések, gondolatok. Ezzel szemben a két pasi - Hiddleston, Hunnam- , és a gonosz csajszi, jól játszották a szerepüket. A gonosz nő érzései egyébként nagyon hamar átjöttek, elég hamar levágtam, hogy mi is az oka annak, hogy ennyire ellenszenves, gonosz Edith-tel.


SPOILER!

A történetben megjelenő szellemek szerintem rémesen voltak elkészítve/megformálva. A szellemeket miért bomló hullákkal helyettesítették? Ezzel akarták ijesztővé tenni? Nekem pont az ellenkezője jött le. Rendkívül vicces látványt nyújtottak ezek a "szellemek". Ez a része a filmnek, nagyon nem jött be. Én sokkal jobban megborzongtam volna - talán meg is rémülök -, ha jó horrorhoz méltóan normális kísértetek jelennek meg a csaj előtt, s próbálják ráterelni a helyes ösvényre.

Ahogy fentebb említettem, az is fura volt, hogy a csaj mennyire könnyen rájött a dolgokra. Kicsit érdekesebbé, izgalmasabbá lehetett volna tenni. Néhány jelenet szerintem tök abszurd volt, tekintve, hogy éjjel a csendben simán meghallgatott néhány hangfelvételt, amit természetesen senki sem hallott meg. És ez még csak egyetlen példa volt.

A csávó, Thomas már az elején furcsa volt, tekintve azt a sunyiságot, ami megbújt a tekintetében. Bár szerintem azt nyomon lehetett követni, hogy beleszeretett Edithbe - végül szegény ezért is halt meg.

Amikor fény derült arra, hogy a drága testvérek szerelmesek egymásba, egyáltalán nem lepődtem meg. Már, amikor beszéltek egymással, lehetett látni, hogy ez bizony nem testvéri szeretet, a nőnek folyamatosan féltékenység égett a szemeiben. Mikor pedig Edith és Thomas nem tértek este haza, így a nő nem tudta figyelni őket, teljesen kiakadt. Edith ahogy rájuk nyitott, nem lepődtem meg. Egyébként, fúúúúj!

A sztori azon szála, miben kiderül, hogy Thomas három másik felesége is csak azért kellett neki, hogy pénzhez jusson, ez által elkészíthesse a csodamasináját, amellyel kibányászhatják az agyagot, elég érdekes volt, nem a megszokott sablonsztori. Persze, nem maradhatott volna ki, hogy mindegyiket megölik, ahogy az sem, hogy az anyjuk vére is a gyerekek kezéhez tapad - jobban mondva mindegyikük vére a szerelmes nővérhez.


A helyes doktorbácsi felbukkanása nagyon jól jött, bár, hogy ő hogyan marad életben...:D a fene se tudja, ugyanis baromi sok vért vesztett. Biztosan szuperhős volt, vagy ilyesmi. :D Szegény Hiddleston meg simán kipurcant, a csodadokival ellentétben.


Lényeg a lényeg: jó film volt. Bár voltak hiányosságai, furcsa mozzanatai, de ennek ellenére nekem tetszett, biztosan meg fogom többször is nézni. A karakterek hellyel-közzel átadták azt, amit a szerepük megkívánt, jól játszották az adott embert. A történetet is könnyen nyomon lehetett követni, nem voltak benne bonyolult szálak, elég hamar fel lehetett göngyölíteni, s leszűrni a lényeget.


Ha valaki nem nézte meg, de tervezi, annak ajánlom! :)

Csók~



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése